HTML

Facebook

Aloe Travel Service

A világ első számú Online Utazási klubja, a legkedvezőbb árakkal! Ennél jobb ajánlatokat akkor sem fogsz találni, ha te vagy a Google keresőrobotja.

Friss topikok

Linkblog

Bali – A földi paradicsom, ahol etetik az Isteneket!

2011.05.29. 21:56 :: Bihari László

Az európai embernek fogalma sincs arról mit jelent a béke, a hit és a hála. Egészen addig amíg el nem látogat a földi paradicsomba. Azon szerencsések közé tartozom akik már láthatták, hogyan kellene élni minden embernek a Föld nevű bolygón. Erről nehéz írni, inkább elmesélek egy történetet, ami velem esett meg.

Amikor megérkeztem 2002-ben erre helyre a legfurcsább dolog ami egyben a leginkább szembe tűnő volt, hogy a koldus mosolyog. Mindig. Ha kap pénzt ha nem, mosolyog. Eleinte azt hittem bolond, de amikor már a huszadik is mosolygott kezdtem kétségbe esni. Hová kerültem?

Akkor értettem meg csak jókedvük okát, amikor megismerkedtem egy helyi fiatalemberrel Imade Raka Weda-val aki idegenvezetőmül szegődött ezen a helyen. Amikor megkérdeztem, miért van az, hogy itt még a koldusok is mosolyognak nagyon egyszerűen csak ennyit válaszolt: Mert örül, hogy él. Igaz nem azonnal, de amikor hazaérkeztem és megláttam honfitársaim arcát, akkor értettem meg, mint jelent az a szó: élni, és mit értett ez alatt Imade. 

Mert mi nem élünk. Úgy csinálunk mintha, de valójában nem. Tudod miért? Mert nem örülünk. Nem vagyunk hálásak az életért és nem bízunk benne. Erről kaptam igazán nagy leckét ezen a szent helyen, ahol a mai napig etetik az isteneket, a szellemeket, öltöztetik a fákat, virágokkal díszítik a szobrokat.

Egy reggel barátom aki a tenger szellemét gondozó kaszthoz tartozott, elbúcsúzott mivel szertartásra kellett mennie. Kérdeztem megnézhetem e. Természetesen jött a válasz. A szertartás gyönyörű: biztosan láttad már te is, amikor a balinéz asszonyok feltornyozott élelmiszerekkel a fejükön sétálnak. Ezek áldozati ételeket a gondozott szellemnek ajánlják fel. Imade és családja esetében ez úgy történt, hogy lesétáltak a tengerig és beledobálták.

A szertartás után egy órával találkoztunk ismét és csak annyit érzékeltem, hogy valami nincs rendben. Megkérdeztem mi a baj.
- Éhes vagyok, csak annyi étel volt otthon ami gyerekeknek és a feleségemnek volt elég.
- Úristen! Ember hiszen az előbb szórtatok bele a családoddal egy heti élelmet a tengerbe!-szakadt fel belőlem.
- Igen - jött a nyugodt válasz – az kell az Istennek, hogy holnap gondoskodjon rólunk.
Természetesen meghívtam egy vacsorára és beszélgettünk. Az összes kifogásomra mindössze ennyit mondott:
-Meglásd holnap amikor horgászni megyünk fogunk annyi halat, hogy még eladni is tudunk.
- Imade ne viccelj egy hete nem fogtunk semmit!
De ő csak mosolygott.

Másnap korán mentünk, a kedvenc helyemre a pecabotokkal. Nem telt bele egy óra, és négy akkora halat fogtunk, hogy abból egy egy egész családnak egy hétre bőségesen elegendő. Hármat pedig eladtunk, hogy legyen a hal mellé rizs, albérletre való és a gyerekeknek ajándék.
 

 

 

Sosem szégyelltem magam annyira mint az nap reggel. Akkor értettem meg, mit jelent hinni és bízni. Érted? Érzed?

Nos erre a helyre is eljuthatsz az ATS kártyáddal


14 négy teljes napra a Ramada Resort Benoa ****-ba,

félpanzióval, repülőjeggyel és iletékkel együtt mindössze 1620 €-ért.

 

 

 

 

 

 

 

Csak hogy tudd: 2002-ben én ugyan ebben a szállodában voltam. Akkor még nem volt ATS kártyám és ugyanez az út 650 ezer forintba került akkor. Kétszer annyi volt mint ez az ajánlat, mégis azt kell mondjam minden egyes forintot megért!

Mert a földi mennyországban megtanultam mit jelent hinni, bízni és örülni az életnek!
 

Ez nem egy teljes körű ajánlat, a cikk megjelenésének napján érvényes, úgynevezett napi aktuális ajánlat, melyet az ATS kártya tulajdonosok vehetnek igénybe. A cikk nem minősül hivatalos ajánlattételnek, célja az ATS kártya tulajdonosok informálása. Az Aloe Travel Service hivatalos oldala: www.aloetravel.com
 
  

 
Élni jöttünk a földre, nem lakni!
 
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aloetravelservice.blog.hu/api/trackback/id/tr962941871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása